Site İçi Arama

Aşağıdaki formu kullanarak sitemizdeki yazılarda arama yapabilirsiniz.

Ödüle Doymayan Film: Çoğunluk

Aslı Akyol

Senarist-Yönetmen: Seren YÜCE

Oyuncular: Bartu KÜÇÜKÇAĞLAYAN, Settar TANRIÖĞEN, Esme MADRA, Nihal KOLDAŞ, Erkan CAN, Feridun KOÇ, Mehmet ÜNAL, Cem Zeynel KILIÇ, İlhan HACIHAFIZOĞLU

Yapımcı: Sevil DEMİRCİ, Önder ÇAKAR

Sanat Yönetmeni: Meral EFE

Görüntü Yönetmeni: Barış ÖZBİÇER

Kurgu: Mary STEPHEN

Yürütücü Yapımcı: Özkan YILMAZ

Seren Yüce’nin ilk uzun metrajlı filmi olan Çoğunluk, başarılı oyunculuk, sadelik ve gerçekçiliği ile Türkiye’de ve dünyada ilgileri üzerine toplamaya devam ediyor.

Filmi kısaca özetlemek gerekirse, orta-üst sınıf bir ailenin küçük oğlu olan Mertkan’ın hayatı basittir: babasının inşaatlarının getir götür işlerine bakar, arkadaşlarla alışveriş merkezlerinde sağı solu keser, arabayla turlar. Bu basitliğe bir anlam bulmak için pek de hevesli değildir. Ne zaman ki bir kafede garson olarak çalışmakta olan Vanlı Gül ile tanışır, boşluğu ve basitliği değerlendirmek için bir fırsat çıkar karşısına. Ancak babası Gül’ün kökenleri konusunda şüphecidir. Hayatta ayrımcılıkla karşılaştığı ilk anda ona teslim olan Mertkan, çoğunluğa uyar, babasının kendisi için çizdiği yolda hayatına bir anlam bulur.

Filmde son yıllarda çok sık kullandığımız bir söylem açık bir şekilde gözler önüne seriliyor: Ötekileştirme

Film genel anlamda Türk-Kürt meselesinin toplum olarak bizi getirdiği noktayı ortaya koyuyor. Filmde bir insanın Vanlı olması, o insanın bölücü, komünist, bizden olmayan biri olarak düşünülmesine yetiyor. Belki de ülkenin son 30-40 yılına bir ayna tutmak için çok klasik bir ailenin içine kamerasını sokmuş ve işte biz böyle olduk demek istemiş.

Filmde sosyolojik ve psikolojik açılardan orta-üst gelirli bir Türk ailesinin erkek egemen yapısı, baba karakterinin anne ve çocuğa olan baskıcı tutumu, paranın güç olarak görülmesi ve sorunları çözmede tek silah olarak düşünülmesi, sohbet eksikliği gibi konulara da yalın ve net bir şekilde değinilmiş.

Film konusu kadar aldığı ödüllerle de dikkat çekmekte...

Dünya prömiyerini «Geleceğin Aslanı” ödülüyle döndüğü 67. Uluslararası Venedik Film Festivali’nde yapan Çoğunluk, Türkiye prömiyerini yaptığı 47. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’nden En İyi Film, En İyi Yönetmen ve En İyi Erkek Oyuncu Ödülleri’ni kazandı ve hemen ardından 15 Ekim’de Türkiye’de vizyona girdi. Ayrıca 12. Mumbai Film Festivali’nden de En İyi Film ve En İyi Erkek Oyuncu Ödülleri’ni aldı.

Çoğunluk 21-30 Ocak tarihleri arasında Fransa’da gerçekleşen 23. Premiers Plans - Angers Avrupa İlk Filmler Festivali’nden ödülle döndü.

Film son olarak 28 Mart 2011’de gerçekleştirilen 4. Yeşilcam ödüllerinde; En İyi Kadın Genç Yetenek, En İyi İlk Film, En İyi Senaryo ve En İyi Film olmak üzere 4 ödül alarak gecenin en çok konuşulan filmi oldu.



01/04/2011



Yazarın diğer yazıları

Verdiği Mücadelenin Kurbanı: Eşref Bitlis (17/02/2012)
Türkiye’de Çağdaşlaşma ve Niyazi Berkes (18/12/2011)
Kısacık Ömre Sığan Farklı Bir Kadın : Sevgi Soysal (22/11/2011)
48. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’ne Doğru… (01/10/2011)
Ressam, Yazar, Şair, Sanatın Her Dalında: Bedri Rahmi Eyüboğlu (01/09/2011)
Ama En Önce ve İllaki Sağlık Olsun… (01/08/2011)
Başarıya Giden Yolda Emin Adımlar ve Nuri Bilge Ceylan (01/06/2011)
Şarkılarıyla Geçti Aramızdan: Kazım Koyuncu (01/06/2011)
Ateşli Bir Hatip, İnanmış Bir Laik, Kararlı Bir Atatürkçü (31/01/2011)
"Yoksulluk Ve Türkiye Gerçeği" Başlıklı Bir Söyleşiden Notlar (27/01/2011)
Av Mevsimi (01/01/2011)
Bir Söyleşiden Notlar (05/12/2010)
Prensesin Uykusu (01/12/2010)